Adverteren op Google en jouw bedrijf laten groeien.

Adverteren op Google is een van de beste zoekmachine marketing beslissingen die je kunt nemen om het bereik te vergroten, nieuwe klanten te vinden en het bedrijf te laten groeien met behulp van zoekmachine marketing. Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords) is ‘s werelds grootste en meest gebruikte online advertentieplatform en door te adverteren op Google kan jouw bedrijf een potentieel miljoenenpubliek bereiken.

Hoe adverteren op Google werkt

Google Ads functioneert als een zoekmachine marketing veiling, maar in tegenstelling tot een gewone veiling is niet alleen het bod van belang, de veiling houdt rekening met de kwaliteit en relevantie van de advertentiecampagnes. Dit betekent dat het speelveld voor iedereen gelijk is, niet alleen voor de adverteerders met de diepste zakken. De Google Ads-veiling draait om het concept van zoekwoorden. Adverteerders identificeren zoekwoorden die relevant zijn voor hun bedrijf – en die zoekers waarschijnlijk zullen gebruiken wanneer ze iets proberen te vinden – en bieden daarop, waarbij ze aangeven hoeveel ze bereid zijn te betalen elke keer dat een Google-gebruiker op hun advertentie klikt. Dit is waar de term ” pay-per-click advertising ” vandaan komt.

De advertentieveiling vindt plaats elke keer dat een zoeker een zoekwoord invoert in Google, wat betekent dat elke zoekopdracht naar zoekwoorden waarop je biedt, een mogelijkheid biedt om uw advertenties aan potentiële nieuwe klanten te laten zien. En aangezien die prospects actief op zoek zijn naar wat je verkoopt, verschijn je precies op het juiste moment. Dit maakt zoekmachine marketing adverteren op Google zo krachtig en een van de beste manieren om het bedrijf te laten groeien.

Adverteren op Google

Adverteren op Google vereist een Google Ads-account, dat gratis kan worden gemaakt. Zodra je jouw account hebt geopend, is het tijd om uit te zoeken hoe je Google Ads kunt gebruiken om het bedrijf te laten groeien!

Het volgende is een proces in tien stappen voor adverteren op Google:

  • Bepaal jouw accountdoelen
  • Bepaal je publiek
  • Zoekwoordonderzoek uitvoeren
  • Budgetten en biedingen instellen
  • Bouw een optimale accountstructuur
  • Schrijf goed presterende advertenties
  • Effectieve bestemmingspagina’s maken
  • Conversies bijhouden implementeren
  • Breid de remarketing lijsten uit
  • Maak van optimalisatie een gewoonte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *